1 דקות קריאה
לכל נְשָׁמָה נשימה ייחודית משלה

מאת: מלי אבן שושן, מלי נשימ"לי, מטפלת ברפלקסולוגיה | טיפול בסטרס 

החיים אינם נמדדים בכמה נשימות שנשמת אלא ברגעים המעתיקים את נשימתך" –  ג'ורג' קרלין

מכירים את המצבים בהם קשה לכם לנשום? אתם נמצאים בלחץ, חוסר וודאות, קושי מסוים, התמודדות עם מצב נפשי לא פשוט ועוד לא מעט סיטואציות המוכרות לכולנו מחיי היומיום. מה אתם עושים? כיצד אתם מאפשרים לעצמכם להסדיר את הנשימה ולהמשיך הלאה ולתפקד גם כשאתם חווים משהו המקשה עליכם לנשום כרגיל? איך זה משפיע עליכם?


מהי נשימה? הנשימה הינה הכנסת חמצן לגוף והוצאת פחמן דו-חמצני. כל תא ותא בגופנו זקוק לחמצן. הנשימה אינה רק תהליך אוטומטי הממלא צרכים קיומיים בסיסיים, היא המפתח לשערים רבים בחיינו. ע"י הכרה מודעת לתהליכי הנשימה, אנו מכניסים לקרבנו כוח - חיים, בריאות פיזית, אנרגיה, הרפיה רגשית וחשיבתית. מכאן הקשר העמוק של הנשימה אל הנשמה, המהווה גשר בין העולם החיצוני שלנו אל עולמנו הפנימי - היא זו שיוצרת אינטימיות, שלום פנימי ואהבה עצמית בינינו לבין עצמנו.

נשימה - מיומנות נרכשת ראשונה שאין דומה לה
המיומנות הראשונה שאנחנו רוכשים בחיינו, כזו שאנחנו כמעט ולא מודעים אליה - היא הנשימה. רובנו לא משקיעים מחשבה באותה פעולה טריוויאלית, שלכאורה התכלית שלה היא להשאיר אותנו בחיים. הנשימה היא יסוד החיים. הנשימה היא ז ר י מ ה, במקום בו אין זרימה אין חיים. אנו נושמים כבר בעודנו ברחם, בהמשך, עם לידתנו ולבסוף עד יומנו האחרון. הנשימה כאילו מתבצעת מאליה ואנו לא נותנים על כך את הדעת. לנשימה שלנו קשר הדוק לכל תהליכי החיים, בכל הרבדים. כפי שאנו נושמים כך אנו חיים.

מדוע מומלץ ללמוד כיצד לנשום נכון?
באמצעות לימוד נשימה נכונה, אנו מאפשרים לעצמנו לקחת שליטה על מאגר האנרגיה העיקרי שלנו ועל תודעתנו. נשימה עמוקה הינה מצבנו הטבעי ועלינו לעזור לגופנו להיזכר בדרך בה נשמנו בהיותנו תינוקות וילדים צעירים. רובנו לא נושמים באופן מודע, אנו נושמים נשימה שטחית ולא נשימה מלאה, תהליך המשפיע על תפקוד התאים בגופנו ובסופו של דבר על בריאותנו.

טכניקות "זהב" לנשימה נכונה
מומלץ לתרגל את עקרונות הנשימה הנכונה על בסיס יומיומי, על מנת להעניק לגוף שלנו את מרחב האפשרויות הזמין והטוב ביותר - להתמודדות עם מצבי דחק וסטרס. אנו חווים מצבים בהם נעתקת נשימתנו באופן לא רצוני, מה שמשפיע רבות על הווייתנו ואופן התפקוד שלנו.

מה אני מציעה לכם לעשות?
למדו לשלוט על הנשימה שלכם - שליטה על הנשימה עוזרת לנו לשלוט בעצמנו ובבריאות שלנו. על מנת להגיע לשליטה מלאה, נכון לתרגל נשימה מספר פעמים ביום. התחילו בבוקר במהלך ההתעוררות בעודכם שוכבים עדיין. נסו לנשום באיטיות והרגישו איך הנשימה ממלאת אתכם באנרגיה חדשה. בצעו זאת עוד פעמיים במהלך היום, בהפסקת הצהרים ולפני השינה.

נשמו נשימות מלאות - נשימה מלאה עוזרת לחוות את החיים במלואם, ללא בריחה מהקשיים שלנו והתמקדות בחסרונות שלנו. הכניסו אוויר דרך האף, סיפרו עד שלוש והוציאו אותו דרך הפה באיטיות, הרגישו איך הבטן מתרוקנת מהאוויר שנכנס. חזרו על כך מספר פעמים בזמן התרגול.


מלי נשימלי | מלי אבן שושן

מלי נשימ"לי
מטפלת ברפלקסולוגיה | טיפול בסטרס
הקליקו למידע ופניה ישירה למלי נשימלי >>

@ כל הזכויות שמורות. אין להעתיק חלקים או את כל המאמר.
מזמינים אתכם לשתף את המאמר כמו שהוא.