1 דקות קריאה
חשוב לדעת על נשימה מודעת

מאת: מלי אבן שושן, מלי נשימ"לי, מטפלת ברפלקסולוגיה | טיפול בסטרס 

מוזמנים לאפשר לעצמכם לדעת יותר על הנשימה שלכם. היא אישית, מיוחדת ובעיקר מביעה. נשימה מודעת נלמדת באמצעות טכניקות שונות המעניקות לכל מי שחווה אותן כניסה לעומק התת מודע.

כשאנחנו "צוללים" פנימה אל עבר מרחבי התת מודע שלנו, אנו מסוגלים להגיע ולשחרר את מקור הקשיים שלנו, החסמים, הטראומות וכל מה שמונע מאתנו להמשיך הלאה לאותו כוון בו אנו שואפים ללכת, להמשיך להתפתח, להמריא.

טיפים משמעותיים לתרגול הנשימה המודעת

נשימה עוזרת לריפוי, יציאה מתקיעויות, שחרור מחרדה, מתח, עצבות, מחלות וכל דבר שמרגיש לנו לא נכון. באמצעות הנשימה אנו יכולים להגיע לזרימה והרמוניה בחיי היומיום. אם נמלא את הגוף בחמצן כשאנו לחוצים או מתוחים לפני אירוע מרגש או פגישה חשובה, נרגע ונוכל להגיע לתוצאות טובות יותר. המפתח להירגעות הוא נשימה נכונה. 

נשימה נכונה היא "נשימת בטן", כך אנו צריכים לנשום במהלך היומיום. נשימה זו מאפשרת לסרעפת לצנוח מטה ולריאות להתפשט לשטח גדול יותר. נשימה לא נכונה היא "נשימת חזה" (שהיא צורת הנשימה הנפוצה ביותר). תצחקו צחוק מהבטן, כשאנו צוחקים אנו נושמים. הצחוק משחרר חומרים כימיים אשר חיוניים למוח, מרומם את מצב הרוח ומשחרר את הבטן. כשהצחוק פוסק אנו נושמים נשימות עמוקות ומלאות.

במהלך אימון כושר או מאמץ גופני חשוב לנשום נשימה נכונה כדי לשפר את היכולות הפיסיות וביצוע התרגילים. בדרך כלל, אנו נוטים לעצור את הנשימה במאמץ ועצירה זו מגבילה את מרחב התנועה והופכת את התרגול לקשה יותר. הרפו את הגוף הכניסו אוויר דרך האף והוציאו אותו באיטיות דרך הפה. תתפלאו עד כמה הנשימה תעזור לכם בזמן המאמץ. נשימה מודעת מביאה למודעות ליציבה נכונה, כשנושמים נכון הגוף מיוצב כראוי. אי אפשר לקחת נשימה עמוקה עם גוף כפוף.

בזמן כאב פיזי בגוף יש לעצום את העיניים, לראות את המקום הכואב בעיניי רוחנו ולנשום לתוכו נשימה מלאה, להרגיש איך אותו מקום כואב מתמלא בחמצן נקי וטהור המרפא את המקום ועם הנשיפה הכאב יוצא החוצה מהגוף.

בימי החורף וסופות החול כאשר הנשימה קשה בגלל צינון או נזלת ניתן להקל עליה באמצעות תערובת של שמן אתרי אקליפטוס, ברוש, אורן ולבנדר. הרחה במבער או על ידי מריחה מקומית יקלו על הנשימה, יפתחו את חלל האף וייבשו את הנזלת. ניתן להשיג אצלי תערובות בהתאמה אישית. 

ועוד טיפ חשוב

ניתן לשפר מאוד את הזיכרון בעזרת נשימה נכונה. כשאנו רגועים קצב גלי המוח שלנו מואט ותהליך הזכירה עובד בקלות רבה יותר. נשימה שטוחה ורדודה מעלה את המתח בגוף ומקשה על תהליך הזכירה. נשימות עמוקות - "נשימות בטן" יפחיתו את המתח וכך נוכל לזכור יותר בקלות. כך בטווח הארוך נשפר את הזיכרון.

מחכה לכם בקליניקה שלי, כדי ללוות אתכם בתהליך הלמידה והתרגול.
נשימה מודעת מחוללת פלאים. זו עובדה.
שלכם,
מלי נשימ"לי 

מלי נשימלי | מלי אבן שושן

מלי נשימ"לי
מטפלת ברפלקסולוגיה | טיפול בסטרס
הקליקו למידע ופניה ישירה למלי נשימלי >>

@ כל הזכויות שמורות. אין להעתיק חלקים או את כל המאמר.
מזמינים אתכם לשתף את המאמר כמו שהוא.