לטפל בי | מטפלים - איך נשמור על הבריאות והגזרה גם בחגים

בואו תמצאו את המטפלים או המאמנים הבאים שלכם

flower, flower, nature, plant

לטפל בי

חפשו כאן

איך נשמור על הבריאות והגזרה גם בחגים


"אחרי החגים יתחדש הכל...", האם אנו באמת חייבים לחכות אחרי החגים או שאפשר להתחיל כבר עכשיו, היום?

כמה פעמים אמרנו לעצמנו, אחרי החג נתחיל לעשות ספורט, אחרי החג נטפל בעצמנו וכו' וכו' ועוד הרבה הבטחות. לעיתים ההרגל הזה נובע מחשש גדול מתקופת החגים ומה שהיא מביאה אתה, חופשה של כל בני הבית יחד, הרבה ארוחות משפחתיות וחברתיות, ימים ללא סדר קבוע ומובנה והרבה מנהגים שמפרים את השגרה ובעיקר הרבה מאוד הזדמנויות ואירועים סביב האוכל.

 
מלי אבן שושן

מלי אבן שושן
מטפלת ברפלקסולוגיה וארומתרפיה עיסוי רפואי משולב
location3, location, map, marker, pin
רעננה והסביבה
phone4, phone, contact, telephone, support, call
אני לא מתכוונת לומר לכם לא לחגוג, או לא לקיים את מנהגי החג, להיפך, התענגו על מטעמים ותבשילים טעימים ומסורתיים.

במקביל שמרו על הומהוסטאזיס – איזון, אפשר גם ליהנות וגם לשמור על בריאותנו באמצעות דברים פשוטים ועוד:

1. אל תתייחסו אל האוכל כאויב – ביננו, מה ההיגיון בלהכניס אויבים אל הגוף. מנגד כדאי שלא ליחס לו סגולות של אושר. הוא רק אוכל, מזין את גופנו, דלק חיוני וחשוב לגוף שלנו כדי שיעבוד נכון.

2. אל תגיעו לארוחת ערב חג מורעבים – אכלו ארוחות קלות ומסודרות לאורך היום.

3. תנסו למצוא את הכי בריא שיש -  בשולחן החג יש על השולחן מבחר רב של מטעמים. נסו לבחור מתוכם את מה שנכון לגוף שלכם. נסו להקשיב לו ולא להתעלם. התחילו בירקות מצבעים שונים, מבושלים או טריים כחצי מגודל הצלחת, רבע פחמימה – עדיף מלאה ורבע חלבון.
 
4. אל תעסקו בספירת קלוריות – זהו טיפ שנכון לכל יום, הקפידו לאכול נכון ומאוזן, שלוש ארוחות. הקפידו לאכול חלבון בכל ארוחה, העדיפו קטניות וקמחים מלאים. ספירת קלוריות לרב מובילה אותנו לחריגות (למה? זה לפעם אחרת).

5. מים – חשובים בעיקר בתקופה זו. כשאנו שותים מים אנו פחות רעבים. המים מסיעים בתהליך חילוף החומרים ומסיעים בניקוי הגוף. המים חיוניים לתהליך העיכול. לכן הקפידו לשתות הרבה מים. רצוי לא בזמן הארוחה אלה לפניה, הקפידו לשתות כחצי שעה לפני הארוחה כוס מים, כך תיגשו אל השולחן יותר מאוזנים ופחות רעבים.

6. השתדלו להיות בתנועה – שלבו הליכות או אפילו בצעו מספר תרגילי כוח או תנועה בבית.

בימים שבין החגים – שמרו על שגרה בריאה ומאוזנת. חשבו בכל יום, איך אתם שומרים על גופכם ומאזנים אותו. לא אחרי החגים, היום כבר עכשיו. עצם ההקשבה לגוף וניתוח נכון של תחושת רעב למול צמא, או רעב אל מול שעמום תעזור לכם לבחור נכון לגופכם.

מאחלת לכולנו שנת בריאות טובה ואיכות חיים בשפע, שנת הגשמה והצלחה