לטפל בי | מטפלים - שושי רבינוביץ – יועצת חינוכית, זוגית ומינית

שושי רבינוביץ - מומחית בייעוץ ובליווי הורים למתבגרים

הילדים שלנו, רוצים להיות עצמאיים ובעלי בחירה ומצד שני הם תלויים בהוריהם ובמבוגרים אחרים. הפער הזה הוא נדנדה או מטוטלת שיש צורך לאזן מידי פעם והאיזון הזה יוצר מתח בין הורים לילדים, בין מורים לתלמידים ובין ההורים והמורים.

אני יכולה לסייע לכם לפתור בעיות מול המתבגרים:
1. הילד הפך למתבגר והוא משתנה לכם מול העיניים 

מילד חייכן ונחמד, משתף פעולה ואוהב את הבית הפך להיות חצוף, עונה בחוסר חשק, מתקשה לקום בבוקר והציונים ירדו. 


2. מה כבר מבקשים מהם?
המשימה העיקרית הנדרשת מהמתבגרים היא לתפקד כתלמידים ולהגיע להישגים טובים, כמפתח לעתידם.
להרבה תלמידים, ללמוד ולהשקיע? לא מעניין אותם כלל! חלקם יעדיף  להוציא את האנרגיות שלהם בדרכים חיוביות וערכיות דוגמת תנועות נוער, התנדבויות וחסד, אבל יש כאלה שיוציאו את האנרגיות בהתרסה, בתעוזה, במעשים לא רצויים והתחברות לחברה שלילית מבחינתכם, ההורים. מתבגרים שמפסיקים להשקיע בלימודים, הם מתבגרים שמשהו מפריע להם, שהתייאשו, חיפוש מקומם בחברה ו/או חיפוש עצמי ועוד...


3. התקשרו מבית הספר
יש שינוי בתפקוד בבית הספר – חוסר חשק, תעוזה, הימנעות, עייפות,  בלימודים, ירידה בהישגים, חוצפה, איחורים, הברזות ועוד. 
מתיחות עם ביה"ס סביב קושי של הילד – מדוע קיימת וכיצד לעצור את ההתדרדרות?


4. חיפוש עצמי / זהות אישית / דתית / מינית של המתבגר
מתבגרים – למה זה כל כך מסובך? הורים רבים ניצבים נדהמים מול תופעות שונות של ילדיהם המתבגרים. אלימות ותוקפנות, עזיבת אורח החיים של הבית, התדרדרות אמונית, התעוררות דתית, חיפוש עצמי – מי אני? מהי הזהות ייחודית שלי מול הרצון להיות כמו כולם, זהות מינית – מיניות ראשונית, סקרנות מינית, משיכה לבני אותו המין ועוד. 

5. ביה"ס ואבחונים:
הישגים נמוכים  - לקויות למידה  או קשיי למידה?
המציאות מוכיחה שתלמידים בעלי הישגים טובים או סבירים בכיתות היסודי וחטיבת הביניים, מגלים בתיכון שההישגים שלהם יורדים, וההורים תוהים מדוע. רבים סבורים שהתאמות בדרכי ההיבחנות במבחני הבגרות, יפתרו את הקושי, ולכן לפני הבגרות יש פניה גדולה יותר לאבחונים לצורך קבלת התאמות ("הקלות").  על מנת לקבל אישור לדרכי הבחנות מיוחדות, יש צורך לערוך אבחון מקיף אצל מומחה בתחום (פסיכולוג חינוכי/מאבחן דידקטי). מטרת האבחון היא לבדוק האם לילד ישנה לקות למידה ספציפית. ביה"ס צריך לבחון את תפקודו של התלמיד, את ממצאי האבחון ואת המלצותיו ולכתוב חוות דעת ולהגישה לוועדות מחוזיות במשרד החינוך. ורק הוועדה מחליטה אם יש הצדקה למתן אישור כזה.  ולפעמים אין מדובר כלל בלקויות למידה, אלא בתלמידים עם קשיי למידה מסיבות שונות.  חשוב לקבל חוות דעת מקצועית האם מדובר בקשיי למידה או בלקות למידה. שאלות נפוצות:  איך מבחינים? מי קובע? על סמך מה?  האם ניתן להשפיע על ביה"ס בהמלצותיו? האם יש ערך לפניית ההורים? 
איתור נכון יביא לפתרון מצליח. 

6. התרחקות מהדת
הורים רבים, מכל גווני הקשת הדתית, מתמודדים עם התנהגויות של ילדיהם המתבגרים שמעוררות חשש גדול שהילד/ה מתרחק/ת מהדת. מצב זה גורם לרגשות שליליים ועוצמתיים – כעס כלפי הילד/ה, בושה ותחושת כישלון חינוכי אישי של ההורים כלפי עצמם, ולעיתים האשמה של הורה אחד כלפי ההורה השני.​

7. זוגיות, הורות ומתבגרים
בעיסוק רב שנים עם ילדים בכלל, ומתבגרים בפרט מצאתי קשר הדוק בין העיסוק בקשיים עם הילדים לבין שינויים בזוגיות ומחלוקות בה. ולהיפך. אצל זוגות שמגיעים אלי ליעוץ, לחוד ו/או ביחד מתגלה מהר מאד שיש קושי בקשר עם הילדים, וביטויים של הקשיים בבית הספר. 
מה קדם למה?
חילוקי דעות ומתחים בזוגיות ההורים שמשפיעה על תפקוד הילדים 
או 
קשיים של הילדים בבית הספר והתמודדות ההורים איתה והשלכותיה עליהם כזוג?


8. "הוֹרֵם מַה שֶּׁיֹּאמְרוּ, הֲבִינֵם מַה שֶּׁיְּדַבֵּרוּ. הֲשִׁיבֵם מַה שֶּׁיִּשְׁאֲלוּ"
איך להגיב? מה להגיד? מה לא להגיד? איך יבינו אותי? מה לשאול? מה לענות?
זה נכון בכל קשר בין אישי: בין הורים לבית הספר, בין מורים להורים, בין מורים להנהלה, בין הורים לילדים, בין בני זוג ובין זוגות למשפחות המוצא.

ניתן למנוע את המתיחות, ליצור מציאות חדשה, לקדם מטרות ולהגיע להישגים!
אל תישארו לבד - בואו להתייעץ


שושי רבינוביץ – מומחית בייעוץ ובליווי הורים למתבגרים.
יועצת אישית, חינוכית ומערכתית מומחית. פיקוח מחוזי, יועצת חינוכית (M.A), מגשרת, מתלי"ת (מעריכה תפקודי למידה), מאבחנת דידקטית, יועצת זוגית ומינית

תפקידים מקצועיים
היום
  • יועצת חינוכית מומחית בתיכון
  • פיקוח מחוזי במשרד החינוך
בעבר
  • מחנכת ומגישה לבגרות 
  • מרצה ומדריכה ארצית בנושא קידום הישגים בקרב תלמידים מתקשים 
בשנים הרבות בהן אני משמשת כיועצת חינוכית בתיכונים, כיועצת לצוות החינוכי, לתלמידים ולהורים, סביב בעיות תפקוד של תלמידים,  נתקלתי לא פעם, במתיחות שאפיינה את המפגשים בין הורים וצוות ביה"ס ואת הטיפול בילדים. כל מי שעסוק בטיפול בקשיים של ילדים מצהיר וגם מתכוון שהוא רוצה בטובתו של הילד. ישנה הסכמה שהצוות החינוכי וההורים רוצים בטובתו של הילד, בצמיחתו ובהגשמת הציפיות שלו ושל הוריו. אבל כאשר עדים לתקשורת בין ההורים ובתי ספר סביב קשיים של הילד, מבחינים בבירור במתיחות וחשדנות.

עקרונות מנחים בעבודה שלי:
• טיפול קצר מועד
• ניתוח עומק ומיקוד הבעיה
• מתן כלים מעשיים להצלחה
• יושרה, אמינות והגינות
• ללא שיפוט וביקורת

מוזמנים לפנות אליי ואשמח לעזור

*התמונות מתוך כתבה במגזין נשים, צילום: ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו
מתוך הכתבה של: תמי פולק
מגזין נשים

אודות שושי רבינוביץ

שושי רבינוביץ

שושי רבינוביץ

מומחית בייעוץ ובליווי הורים למתבגרים
שושי רבינוביץ
מומחית בייעוץ ובליווי הורים למתבגרים
כל הארץ עפ"י תיאום
050-800-4525 שושי רבינוביץ

שושי רבינוביץ

אזור שירות

טלפון

לפנייה ישירה לשושי 

שושי רבינוביץ
צילום: ראובן קסטרו

לפנייה ישירה לשושי 

צילום: ראובן קסטרו

050-8004525

שושי רבינוביץ

phone4, phone, contact, telephone, support, call