לטפל בי - שושי רבינוביץ – יועצת חינוכית, זוגית ומינית

שושי רבינוביץ - מומחית בייעוץ ובליווי הורים למתבגרים

הילדים שלנו, מחד הם רוצים להיות עצמאיים ובעלי בחירה בכל הקשור בהם ומאידך הם תלויים בהוריהם ובמבוגרים אחרים. הפער הזה הוא נדנדה או מטוטלת שיש צורך לאזן מידי פעם והאיזון הזה יוצר מתח בין הורים לילדים, בין מורים לתלמידים ובין ההורים והמורים.

הילד הפך למתבגר והוא משתנה לכם מול העיניים 
מילד חייכן ונחמד, משתף פעולה ואוהב את הבית הפך להיות חצוף, עונה בחוסר חשק, מתקשה לקום בבוקר והציונים ירדו. 


מה כבר מבקשים מהם?
המשימה העיקרית הנדרשת מהמתבגרים היא לתפקד כתלמידים ולהגיע להישגים טובים, כמפתח לעתידם.
להרבה תלמידים, ללמוד ולהשקיע? לא מעניין אותם כלל! חלקם יעדיף  להוציא את האנרגיות שלהם בדרכים חיוביות וערכיות דוגמת תנועות נוער, התנדבויות וחסד, אבל יש כאלה שיוציאו את האנרגיות בהתרסה, בתעוזה, במעשים לא רצויים והתחברות לחברה שלילית מבחינתכם, ההורים. מתבגרים שמפסיקים להשקיע בלימודים, הם מתבגרים שמשהו מפריע להם, שהתייאשו, חיפוש מקומם בחברה ו/או חיפוש עצמי ועוד...


התקשרו מבת הספר
"הוֹרֵם מַה שֶּׁיֹּאמְרוּ, הֲבִינֵם מַה שֶּׁיְּדַבֵּרוּ. הֲשִׁיבֵם מַה שֶּׁיִּשְׁאֲלוּ" -
יש שינוי בתפקוד בבית הספר – חוסר חשק, תעוזה, הימנעות, עייפות,  בלימודים, ירידה בהישגים, חוצפה, איחורים, הברזות ועוד. 
מתיחות עם ביה"ס סביב קושי של הילד – מדוע קיימת וכיצד לעצור את ההתדרדרות?


חיפוש עצמי / זהות אישית / דתית / מינית
מתבגרים – למה זה כל כך מסובך? הורים רבים ניצבים נדהמים מול תופעות שונות של ילדיהם המתבגרים. אלימות ותוקפנות, עזיבת אורח החיים של הבית, התדרדרות אמונית, התעוררות דתית, חיפוש עצמי – מי אני? מהי הזהות ייחודית שלי מול הרצון להיות כמו כולם, זהות מינית – מיניות ראשונית, סקרנות מינית, משיכה לבני אותו המין ועוד. 

ביה"ס ואבחונים:
הישגים נמוכים  - לקויות למידה  או קשיי למידה?
המציאות מוכיחה שתלמידים בעלי הישגים טובים או סבירים בכיתות היסודי וחטיבת הביניים, מגלים בתיכון שההישגים שלהם יורדים, וההורים תוהים מדוע. רבים סבורים שהתאמות בדרכי ההיבחנות במבחני הבגרות, יפתרו את הקושי, ולכן לפני הבגרות יש פניה גדולה יותר לאבחונים לצורך קבלת התאמות ("הקלות").  

על מנת לקבל אישור לדרכי הבחנות מיוחדות, יש צורך לערוך אבחון מקיף אצל מומחה בתחום (פסיכולוג חינוכי/מאבחן דידקטי). מטרת האבחון היא לבדוק האם לילד ישנה לקות למידה ספציפית. ביה"ס צריך לבחון את תפקודו של התלמיד, את ממצאי האבחון ואת המלצותיו ולכתוב חוות דעת ולהגישה לוועדות מחוזיות במשרד החינוך. ורק הוועדה מחליטה אם יש הצדקה למתן אישור כזה. 
ולפעמים אין מדובר כלל בלקויות למידה, אלא בתלמידים עם קשיי למידה מסיבות שונות. 
חשוב לקבל חוות דעת מקצועית האם מדובר בקשיי למידה או בלקות למידה.

שאלות נפוצות: 
איך מבחינים? מי קובע? על סמך מה?  האם ניתן להשפיע על ביה"ס בהמלצותיו? האם יש ערך לפניית ההורים? 
איתור נכון יביא לפתרון מצליח. 

התרחקות מהדת
הורים רבים, מכל גווני הקשת הדתית, מתמודדים עם התנהגויות של ילדיהם המתבגרים שמעוררות חשש גדול שהילד/ה מתרחק/ת מהדת. מצב זה גורם לרגשות שליליים ועוצמתיים – כעס כלפי הילד/ה, בושה ותחושת כישלון חינוכי אישי של ההורים כלפי עצמם, ולעיתים האשמה של הורה אחד כלפי ההורה השני.​

זוגיות, הורות ומתבגרים
בעיסוק רב שנים עם ילדים בכלל, ומתבגרים בפרט מצאתי קשר הדוק בין העיסוק בקשיים עם הילדים לבין שינויים בזוגיות ומחלוקות בה. ולהיפך. אצל זוגות שמגיעים אלי ליעוץ, לחוד ו/או ביחד מתגלה מהר מאד שיש קושי בקשר עם הילדים, וביטויים של הקשיים בבית הספר. 
מה קדם למה?
חילוקי דעות ומתחים בזוגיות ההורים שמשפיעה על תפקוד הילדים 
או 
קשיים של הילדים בבית הספר והתמודדות ההורים איתה והשלכותיה עליהם כזוג?

 
שושי רבינוביץ

ניתן למנוע את המתיחות, ליצור מציאות חדשה, לקדם מטרות ולהגיע להישגים!
אל תישארו לבד - בואו להתייעץ


מי אני שושי רבינוביץ וכיצד אוכל לעזור לך?

שושי רבינוביץ – יועצת חינוכית מערכתית מומחית 
פיקוח מחוזי, יועצת חינוכית (M.A), מגשרת, מתלי"ת (מעריכה תפקודי למידה), מאבחנת דידקטית, יועצת זוגית ומינית

תפקידים מקצועיים
היום
  • יועצת חינוכית מומחית בתיכון
  • פיקוח מחוזי במשרד החינוך
בעבר
  • מחנכת ומגישה לבגרות 
  • מרצה ומדריכה ארצית בנושא קידום הישגים בקרב תלמידים מתקשים 
בשנים הרבות בהן אני משמשת כיועצת חינוכית בתיכונים, כיועצת לצוות החינוכי, לתלמידים ולהורים, סביב בעיות תפקוד של תלמידים,  נתקלתי לא פעם, במתיחות שאפיינה את המפגשים בין הורים וצוות ביה"ס ואת הטיפול בילדים. כל מי שעסוק בטיפול בקשיים של ילדים מצהיר וגם מתכוון שהוא רוצה בטובתו של הילד. ישנה הסכמה שהצוות החינוכי וההורים רוצים בטובתו של הילד, בצמיחתו ובהגשמת הציפיות שלו ושל הוריו. אבל כאשר עדים לתקשורת בין ההורים ובתי ספר סביב קשיים של הילד, מבחינים בבירור במתיחות וחשדנות. 

הורים רבים שפנו אלי לעזרה, יצאו מעודדים, הצליחו לעצור את ההתדרדרות ולקיים שיתופי פעולה עם בית הספר לטובת הילד. אני יכולה לשמש לכם קרן אור ממוקדת, לראות מה הדרך הנכונה והקצרה להגיע להישגים. איתור הבעיה, מתן מענה מיידי, הנחייה וליווי.

כיצד?
במקרים רבים הורים זקוקים לאדם שמכיר את המערכת היטב אבל לא מהווה צד בעניין מול בי"ס או מול ההורים והילד. שייך למערכת החינוך מקצועית, אבל הוא נייטרלי מבחינה אישית.
 
מה לעשות ומה לא לעשות? איתור הבעיה, מתן מענה מיידי הכוונה וליווי קצר מועד.
הנחת עבודה 1– ההורים מכירים היטב את הילד שלהם, והם יודעים מה נכון עבורו.
הנחת עבודה 2 – ההורים זקוקים לאור ממוקד שיראה להם את הדרך.
  • כל טיפול בקושי של ילד ובפרט ביחס לתפקוד הבית ספרי, חייב לקחת בחשבון את נקודות המבט של כל הצדדים הנוגעים בעניין, בצורה עניינית ובאמון רב שלכולם מטרה אחת והיא טובתו של הילד.
     
  • אמון בין הורים לבית הספר הוא אפשרי וניתן ללמוד לגבש אותו לטובת קידום המטרות האישיות והמשותפות וליצור מציאות חדשה ומספקת.
     
  • גישת ההורה ותפיסתו את תחילת הנסיגה ואת מצבי המשבר בכל תחום, יפחיתו את הלחץ ויביאו להתקדמות באופן תהליכי אך קצר.
תחומי ייעוץ
  • איך להתמודד עם מצבי קושי ומשבר במצבו של הילד שלי  בביה"ס - תפקוד לימודי ו/או תפקודי בנסיגה.
  • מה נעשה במצב של הרחקה מבית הספר (או דחיית קבלה) - מכיתה, ממגמה, מרמת לימוד
  • מומחיות באיתור, אבחון והכוונה של לקויי למידה למבחני בגרות
  • פערים לימודיים: קשיי למידה ולקויי למידה - הבדלים ודרכי הטיפול
  • יחסי הורים – מתבגרים במשברי זהות: דתית (התרחקות/התקרבות), מינית (מה אני? ומה ההבדל בין בנים לבנות)
  • יעוץ וליווי הורים למתבגרים על הרצף התקשורתי: לקראת שרות, לקראת עצמאות תעסוקתית, זוגיות/נישואין
איך ננהל את המצב המעורר רגשות ומתיחויות? 
• איך לנהל את המצב שמעורר רגשות ומתיחויות מורכבות? 
• מה לעשות? איך כדאי לדבר? מה לא כדאי לומר? מה להדגיש?
• מהי באמת טובת הילד שלכם? איך להצליח לקדם את המטרות שלכם? 
• להבין ולהתכונן נכון לפני שמסתבך, לפני שיהיה מאוחר

עקרונות מנחים בעבודה שלי:
• טיפול קצר מועד
• ניתוח עומק ומיקוד הבעיה
• מתן כלים מעשיים להצלחה
• יושרה, אמינות והגינות
• ללא שיפוט וביקורת

מוזמנים לפנות אליי ואשמח לעזור

*התמונות מתוך כתבה במגזין נשים

יועצת חינוכית, זוגית ומינית

שושי רבינוביץ

שושי רבינוביץ
מומחית בייעוץ ובליווי הורים למתבגרים

050-8004525

שושי רבינוביץ

phone4, phone, contact, telephone, support, call
שושי רבינוביץ
יועצת חינוכית, זוגית, מינית
רחובות, השפלה והסביבה
050-800-4525 שושי רבינוביץ

שושי רבינוביץ

אזור שירות

טלפון

לפנייה ישירה לשושי 

שושי רבינוביץ

לפנייה ישירה לשושי