לטפל בי - מיכל מוניץ - מטפלת ומאבחנת הפרעות קשב וריכוז
מיכל מוניץ מטפלת ומאבחנת הפרעות קשב וריכוז

לפנייה ישירה למיכל:

מטפלת ומאבחנת הפרעות קשב וריכוז

מיכל מוניץ

מיכל מוניץ

phone4, phone, contact, telephone, support, call

050-8004523

טיפול ואבחון על פי שיטת אלבאום
אלבאום הינה שיטה טיפולית ייחודית המיועדת לשפר את תפקודם של ילדים, נוער ומבוגרים המתמודדים עם מגוון רחב של קשיי למידה, קשיים בתפקוד המוטורי, בעיות התנהגות, קשיים בוויסות החושי, קשיים בוויסות הרגשי ועוד.

עפ"י שיטת אלבאום, קשיי תפקוד ולמידה נובעים ברובם מקשיים או מחוסר איזון ואינטגרציה באחת ממערכות התפקוד: גוף – רגש – חשיבה – חושים. לפיכך, כאשר יחול איזון/שיפור במערכות אלו ברמה התפקודית, תהיה עליה בתחושת המסוגלות, המוטיבציה והביטחון העצמי הנדרשים לכל תהליך למידה באשר הוא.

כידוע, למעלה מ- 30% מהילדים מתמודדים עם קשיי קשר וריכוז, לקויות למידה, קשיים רגשיים וחברתיים המקשים עליהם להיות זמינים לדרישות הלימודיות.

מטפלת ומאבחנת הפרעות קשב וריכוז

הרצליה והסביבה

050-8004523 - מיכל מוניץ

מיכל מוניץ  -מטפלת ומאבחנת הפרעות קשב וריכוז

במה
מטפלת
השיטה?

השיטה מטפלת במגוון בעיות וקשיים:
  • קשיי תפקוד מוטוריים: מוטוריקה גסה/עדינה/קשיי קואורדינציה/ דיס-פרקציה (תכנון תנועה).
  • וויסות המערך החושי (S.P.D) תת/יתר רגישות. – S.P.D היא הפרעה בתהליך העיבוד החושי במערכת העצבים המרכזית של המוח הגורמת בין השאר להצפה חושית, חוסר יכולת לסנן ולווסת גירויים, חוסר שקט גופני – הימנעות – התנתקות – מתח, טיפול בהפרעות קשב וריכוז ועוד. 
  • מאפייני ADD/ADHD – אימפולסיביות, ניתוק, מוסחות.
  • וויסות רגשי.
  • לקויות למידה: דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה.
  • העלאת הביטחון העצמי/דימוי גוף תקין.
  • קשיי התנהגות וקשיים חברתיים.
  • מתח וחרדה.
  • חיזוק כישורי חיים: התמדה, מוטיבציה, תקשורת, ניהול זמן

קהל היעד העיקרי של הטיפול הם:
קטנטנים, ילדים, נוער, בוגרים ומבוגרים

מטרת הטיפול בשיטה הינו שיפור יכולות הלמידה והתפקוד של הילדים בשילוב העצמת כישורי חיים ברמה האישים והבינאישית, תוך מתן הזדמנות שווה לילדים לקבל מענה על ידי חשיפה לדרכי התמודדות ייחודיות ומתן ארגז כלים.
הטיפול/אימון יאפשר מגוון מתן כלים לתלמיד בתחומים השונים לדוגמא: 
  • מוטוריקה גסה – שרירים ארוכים, יציבה, טונוס שרירים, תאום צידי, בידול, חציית קו אמצע, מערכת הצלבה, שיווי משקל, קואורדינציה, נשימה. 
  • מוטוריקה עדינה – שרירים קצרים, אצבעות ידיים ורגליים, שרירים טבעתיים, גרפו מוטוריקה, תיאום עין יד לחיזוק ושיפור יכולת הכתיבה, חיזוק שרירי גלגל העין כבסיס לחיזוק הקריאה והעתקה מהלוח.
  • בנוסף תכנון תנועה, איכות התנועה ואיכות הביצוע.
  • אינטליגנציה רגשית – מודעות עצמית, ניהול וויסות רגשות, ביטחון ודימוי עצמי, הכרת רגשות אצל אחרים, יצירת מוטיבציה עצמית – גיוס רגשות לשירות מטרה מוגדרת. 
  • באמצעות הטיפול נחשפת השפה הרגשית אותה מדבר הילד מתוך עולמו הפנימי ובמידת הצורך מלמדת כיצד ניתן לווסת את עוצמת הרגש והתגובה ובכך לסייע לילדים לפרוק את המתח המצטבר, תוך לימוד לנהל את המערך הרגשי בצורה מיטבית.
  • אינטליגנציה חשיבתית- גירוי – קליטה – עיבוד – תכנון – שליפה, זיכרון לטווח קצר/ארוך, כיבוד מידע ושליפה, יכולת למידה, דפוסי חשיבה, הרגלי למידה ואסטרטגיות, שינויי דפוסי חשיבה ובכך לעלות את הדימוי העצמי של המטופל, מתן אסטרטגיות למידה (ללא הוראה) לחיזוק יכולת קשב והריכוז ועוד. 
  • אינטליגנציה חושית/אנרגטית – מכילה בתוכה את יכולת האדם לקיים תקשורת אמצעית ובלתי אמצעית דרך מערך החושים. בכל חוש האדם יכול לתפקד בשתי רמות: תחושתית ואנרגטית.
  • חיזוק כישורי חיים המתמקדים בהעלאת המוטיבציה, ניהול זמן, תקשורת, יכולת קבלת סמכות, יכולות התמדה, דחיית סיפוקים, גבולות, גמישות מחשבתית ועוד.

כיצד
מתבצע
הטיפול?

הטיפול נעשה על ידי תנועה של הגוף. באבחון אני בודקת את 4 האינטליגנציות ולקיחת כירולוגיה של כפות הידיים.
 
בדיקת האינטליגנציות נעשית:
  • מוטוריקה גסה – 4 סוגי קפיצות
  • מוטוריקה עדינה – אחיזת כלי הכתיבה, ביצוע גרפו מוטוריקה, סיבובי גלגל העין ותיפוף אצבעות.
  • חושים – בדיקת מגע מרפרף ומגע חזק יותר, שמיעה מוגברת/מוחלשת ותשאול לגבי הטעם.
  • רגש – על ידי תשאול שאלות הנוגעות ברגש תוך כדי ביצוע הפעולות.
כאשר יש פגיעה באחת מהאינטליגנציות או בתאום ביניהן הדבר יוביל בהכרח לקשיי תפקוד.